صندلی چوبی و نکات مهم هنگام خرید

صندلی چوبی
4.7/5 - (36 امتیاز)

تاریخچه صندلی های چوبی از مصر باستان آغاز شده و صندلی چوبی زیبا با موادی از جنس چوب و  آبنوس ساخته و با طلا و فلزات نیز تزیین می‌شده‌اند. اکثر صندلی‌های چوبی  شیک در دنیای آن زمان تا اواسط قرن هفدهم میلادی تمام چوب ساخته می‌شدند. اما به مرور از چرم برای نشیمن صندلی ها استفاده کردند. پس از آن مخمل و ابریشم به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت. تا به امروز چرم یکی از متداول ترین مواد برای پوشش صندلی های چوبی است.

صندلی های چوبی برای کسانی که تمایل دارند تا یک نشیمن کلاسیک و عالی با ظاهری زیبا و با ظرافت داشته باشند مناسب است .چون همیشه یک متریال کامل و بی نقص بوده است که هیچ وقت از مد نمی افتد .استفاده از صندلی های چوبی زیبای کلاسیک دکوراسیون زیبایی را ایجاد می‌کند.

صندلی چوبی

ویژگی‌های اصلی صندلی چوبی مدرن این است که از دو تکه مواد بادوام به صورت پشتی و نشیمنگاه با زاویه ۹۰ درجه یا کمی بیشتر متصل شده‌اند. معمولاً چهار گوشه صندلی چوبی افقی به چهار پایه وصل شده است .قسمت زیرین آن باید به اندازه کافی قوی و پهن باشد تا بتواند وزن شخصی را که روی آن می‌نشیند را تحمل کند.

پشتی صندلی چوبی و نشیمنگاه صندلی چوبی زیبا اجزای مشترک در همه صندلی چوبی است و همه صندلی‌ها این دو بخش را دارد .ساخت هر صندلی چوبی شیک و مدرن به سبک آن بستگی دارد اما در ساده ترین حالت هر بخش به طور جداگانه تولید می‌شود و بعد پایه‌ها و پشتی و دسته های صندلی به آنها متصل می‌شوند و صندلی شکل می‌گیرد. صندلی های چوبی با هر نوع چوبی ساخته می‌شوند اما اگر یک مبلمان با کیفیت می خواهید چوب درختچه‌های جنگلی سفت و برگ پهن بهترین گزینه هستند.

خرید صندلی یکی از پر چالش ترین انتخاب ها در دکوراسیون داخلی است .صندلی های چوبی به محیط منزل گرما و آرامش خاصی می بخشند .صندلی های چوبی زیبا معمولاً در آشپزخانه برای میز ناهارخوری، اتاق نشیمن استفاده می شوند و همچنین انتخاب نوع صندلی باید با توجه به کاربرد آن و هماهنگی با دکوراسیون منزل شما باشد.

صنایع چوبی آنیل وود مجموعه کاملی از انواع صندلی های منزل در رنگ ها و اندازه های مختلف ساخته  شده از مرغوب ترین چوب درختان را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

آدمی سالها تجربه کرد تا بفهمد چه چیزی برای نشستن مناسب‌تر است. در منزل ،محیط کار، خیابان ،پارک ،سینما و همه جا شما برای نشستن به این وسیله چوبی زیبا نیاز دارید.

انواع کاربرد صندلی چوبی

صندلی چوبی یکی از پرکاربرد ترین وسایل دکوراسیون منزل است. صندلی چوبی شیک منزل علاوه بر زیبایی باید بر اساس نیاز شما و کاربرد آن در دکوراسیون منزل انتخاب شود .از صندلی های چوبی مختلفی می توان در منزل استفاده کرد از مدل های پر طرفدار این قطعه مهم در دکوراسیون داخلی می‌توان مدل صندلی‌های ناهارخوری ،انواع مدل های صندلی راحتی یا صندلی راک و  انواع مدل های  صندلی آشپزخانه یا صندلی اپن را نام برد.

پیشنهاد خرید

صندلی راک چوبی

۱۳,۵۰۰,۰۰۰ تومان۱۳,۵۰۰,۰۰۰ تومانخرید کنید

صندلی اپن

انتخاب درست صندلی اپن با توجه به سبک دکوراسیون و بودجه موجود اهمیت زیادی در جلوه و نمای آشپزخانه دارد .

ارتفاع مناسب صندلی اپن آشپزخانه مهمترین فاکتور برای انتخاب بهترین صندلی کانتر می‌باشد. صندلی اپن یکی از المان هایی است که در کنار کانتر اپن جزیره آشپزخانه زیبایی خود را به نمایش می گذارد. همان طور که می‌دانید دکوراسیون آشپزخانه اُپن ماننداتاق پذیرایی قابل رویت است، بنابراین چیدمان صندلی ها تاثیر بسزایی در دکوراسیون منزل خواهد گذاشت.

اپن اشپزخانه  تنها با قرار دادن چند صندلی بار به یک میز غذاخوری تبدیل می‌گردد. صندلی اپن آشپزخانه در انواع صندلی بار چوبی، صندلی اپن فلزی، صندلی کانتر چهار پایه، صندلی کانتر پایه بلند ،صندلی کانتر پایه کوتاه یا صندلی اپن های کوتاه در مدل‌های گردان و ثابت با رنگهای متفاوت موجود می باشد.

هر کدام از این صندلی ها کیفیت و دوام متفاوتی دارند که حین خرید حتماً باید به آن توجه کرد.

انواع صندلی بار یا  صندلی اپن آشپزخانه

صندلی کانتر برای اپن معمولاً یک صندلی بلند است که مکانی مناسب برای نشستن پشت میز کانتر یا میزبار چوبی فراهم می‌نماید. این مدل صندلی در انواع مختلفی ساخته می شود.

پیشنهاد خرید

صندلی چوبی غذاخوری

۵,۸۰۰,۰۰۰ تومان۵,۸۰۰,۰۰۰ تومانخرید کنید

بهترین صندلی های اپن آشپزخانه

صندلی بار ساده

صندلی کانتر ساده که پر طرفدار ترین صندلی اپن شناخته شده هستند ،بسیار ساده و به سبک مینیمالیست طراحی شده اند. آنها در دو مدل صندلی کانتر پایه کوتاه و صندلی بار پای بلند موجود می باشند.

میز بار چوبی

صندلی بار چرخان مدرن

صندلی اپن چرخان بهترین گزینه برای اپن است زیرا با استفاده از آن دیگر نیازی نیست هر بار صندلی را از کانتر بیرون بکشید .این صندلی ها نه تنها راحتی را برای شما به ارمغان می آورند بلکه زیبایی آنها فوق العاده است، زیرا سبک مدرن را به خوبی در آشپزخانه به نمایش می‌گذارند.

صندلی بار جک دار

طراحان داخلی با توجه به طرح مورد نظر خود ارتفاع های متفاوتی برای اپن آشپزخانه در نظر می گیرند. از این رو هنگام خرید صندلی اپن باید به این نکته توجه داشت .

از جمله صندلی هایی است که می‌توان آن را با ارتفاع  کانتر تنظیم نمود.

این صندلی آسایش و راحتی را برای افراد فراهم می‌کند و برای ارتفاع های مختلف قابل استفاده هستند.

صندلی بار چوبی

صندلی کانتر چوبی از گذشته تا امروز جزو محبوبترین صندلی آشپزخانه اپن  می باشد .صندلی  چوبی اپن در طرح و مدل های گوناگون ساخته می‌شوند. برخی افراد صندلی چوبی ساده، بعضی صندلی چوبی مدرن و برخی دیگر صندلی اپن کلاسیک را برای آشپزخانه خود انتخاب می‌کنند. در هر صورت انتخاب با شماست که کدام مدل را پسند می‌کنید. صندلی اپن چوبی مدرن این روزها پرطرفدار هستند زیرا دکوراسیون بیشتر خانه‌ها پیرو سبک مدرن ساخته شده‌اند.

پیشنهاد خرید

مبل تکی راحتی

۱۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان۱۰,۰۰۰,۰۰۰ تومانخرید کنید

در هنگام خرید صندلی اپن به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در موقع خرید صندلی میز اپن قبل از هر چیز باید به راحتی آن توجه کنید، سپس مواردی نظیر ارتفاع و عرض اپن، نوع دسته و پشتی صندلی ،جنس بدنه صندلی، کیفیت جنس و رنگ آن باید مد نظر قرار گیرند .صندلی اپن باید از کیفیت و کارایی لازم برخوردار بوده و راحتی و آسایش را برای افراد فراهم نماید.

این روزها آشپزخانه‌های اُپن به گونه ای طراحی شده اند که باید صندلی مناسب و زیبایی که با کانترآشپزخانه تناسب داشته باشد را انتخاب کرد.

خرید صندلی کانتر زیبا، بدون در نظر گرفتن اندازه آشپزخانه اشتباه بزرگ تلقی می‌شود .قرار گرفتن صندلی چوبی اپن باید به گونه‌ای باشد که فضای زیادی را اشغال نکند تا برای رفت و آمد دچار مشکل نشوید .قبل از خرید صندلی کانتر خانگی به این فکر کنید در جهت چه استفاده‌ای قصد خرید دارید.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که در انتخاب صندلی چوبی کانتر باید رنگ صندلی مناسب باشد. اهمیت این کار زمانی مشخص می شود که در آشپزخانه خود از الگوی رنگی خاصی استفاده کرده باشید. به یاد داشته باشید در هنگام خرید صندلی کانتر رنگی متفاوت با صندلی های اپن آشپزخانه ای که قبلاً از آنها استفاده کرده‌اید انتخاب کنید در این صورت ظاهر آشپزخانه شما تغییر چشمگیری خواهد کرد. و همچنین در هنگام انتخاب صندلی کانتر باید به چیدمان پذیرایی نیز توجه کنید و رنگ آن را هم متناسب با رنگ مبلمان یا کاناپه خود در نظر بگیرید.

انتخاب جنس مناسب صندلی آشپزخانه به اندازه مبلمان اتاق نشیمن چالش برانگیز نیست، اما با این حال برای خرید آنها نیز باید به دنبال جنس با کیفیت باشیم .انتخاب جنس صندلی آشپزخانه تا حدودی به سبک به کار رفته در طراحی آشپزخانه نیز بستگی دارد ،برای مثال صندلی کانتر فلزی با سبک مدرن و صندلی های چوبی با سبک سنتی و رستیک تطابق دارند.

هنگام خرید صندلی اپن حتما باید به ارتفاع اپن توجه کرد .صندلی‌های جک دار را می‌توان بر اساس ارتفاع اپن تنظیم نمود اما سایر صندلی ها را باید نسبت به ارتفاع اپل خریداری کرد .اختلاف ارتفاع ۲۰ الی ۳۰ سانتی صندلی با میز کاملاً ایده‌آل است زیرا به راحتی می‌توان از میزاستفاده نمود.

اصولاً ارتفاع اپن آشپزخانه جزیره ها ۹۰ سانتیمترتا یک متر است. از این رو صندلی اپن باید ارتفاع حدود ۶۰ الی ۷۰ سانتیمتر داشته باشد .علاوه بر ارتفاع باید به عرض صندلی نیز توجه شود زیرا اپن آشپزخانه با توجه به فضای آن طراحی می‌شود بنابراین عرض صندلی ها باید به گونه‌ای باشد که با فضای اطراف اپن سازگاری لازم را داشته باشد.

پیشنهاد خرید

wooden-chair

۵,۵۰۰,۰۰۰ تومان۵,۵۰۰,۰۰۰ تومانخرید کنید

صندلی راحتی یا صندلی راک

حرکت گهواره ای و آرامش‌بخش این صندلی دلیل محبوبیت آن است .بهترین مکان برای قرار دادن صندلی راک چوبی کنار شومینه، کنار پنجره و بالکن است .در گذشته از صندلی راک راحتی بیشتر برای اوقات استراحت استفاده می‌شد ،اما امروزه به علت زیبایی آن جزئی از دکوراسیون داخلی منزل شده است. صندلی راک یا صندلی گهواره ای در شکل های مختلفی طراحی و ساخته می‌شود که پشتی بیشتر مدل های آن به شکل نرده  نرده است و قسمت هایی که آرنج ها روی دسته قرار داده می شود در شکل ها و مدل های مختلفی درست می شود که به هنگام استفاده نمودن دستها به حالت آرام قرار می‌گیرد.

برای اینکه شما بتوانید به راحتی از صندلی راک زیبا استفاده کنید به فضای خالی و بزرگ نیاز دارید. پرطرفدارترین نوع این صندلی، صندلی راک سنتی است که از چوب ساخته شده است. البته امروزه سبک های صندلی های راک مدرن هم بسیار پرطرفدار بوده و مورد علاقه بسیاری از علاقه مندان به این صندلی می باشد.

صندلی ناهارخوری

صندلی غذاخوری زیبا در درجه اول باید از راحتی مناسب بهره‌مند باشد. راحتی صندلی غذاخوری محدود به یک مدل خاص نیست و تمامی صندلی ها با کاربردهای مختلف باید از این ویژگی برخوردار باشند. صندلی های میز ناهار خوری کامل کننده میز پذیرایی شماست و در زیبایی منزل شما نقش مهمی دارد. در طراحی صندلی های مدرن جهت راحتی بیشتر افراد و کاربرد بیشتر آن صندلی های ناهارخوری را معمولاً  بدون دسته می سازند تا بتوان از آنها علاوه بر میز نهارخوری در جاهای دیگر منزل هم استفاده کرد .صندلی ناهار خوری اندازه‌های مختلفی دارد که از مدل های کوچک میز ناهارخوری چهار نفره تا مدل های پذیرایی و سلطنتی ۲۸ نفره تولید می شود .

یکی از مهمترین نکات در خرید صندلی ناهارخوری انتخاب رنگ مناسب و هماهنگی آن با سایر لوازم دکوراسیون منزل شماست .اگر صندلی غذاخوری شیک شما دارای صفحه رویی از جنس مصنوعی باشد به راحتی می توانید آن را در هر رنگی سفارش دهید.

صندلی چوبی ناهارخوری

انواع مدل  صندلی  چوبی ناهار خوری

صندلی ناهار خوری ساده

صندلی غذاخوری چوبی ساده تماما از جنس چوب می‌باشد .در ساخت این میز و صندلی ها از چوب درختان گردو ،بلوط ،افرا و ساج استفاده می‌شود .به همین دلیل از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار می باشند. قیمت صندلی های چوبی ناهار خوری ساده به دلیل استفاده از چوب طبیعی بالاست. امروزه از mdf نیز به جای چوب طبیعی در ساخت صندلی های غذاخوری ساده استفاده می‌شود.

افرادی که بودجه کمی دارند می‌توانند انواع مدل های ساخته شده از ام دی اف را سفارش دهند. اندازه صندلی ناهار خوری ساده شیک معمولا بزرگ است اما اغلب سبک وزن هستند و می‌توانند از یک مکان به مکان دیگر منتقل شود.

صندلی ناهارخوری چوبی کلاسیک

صندلی چوبی کلاسیک معمولاً از جنس چوب روس یاراش ساخته می‌شوند و منبت کاری و حکاکی های بسیار زیبایی بر روی آن صورت می پذیرد. از این صندلی های شیک غذاخوری در دکوراسیون های کلاسیک و سلطنتی استفاده می‌شود و به نسبت سایر صندلی های چوبی دیگر از قیمت بالاتری برخوردار می‌باشند.

صندلی غذاخوری مدرن

صندلی ناهار خوری مدرن برخلاف انواع کلاسیک و سنتی دارای منبت کاری و کنده کاری نمی باشند و معمولاً در ساخت آنها به جای چوب از ام دی اف استفاده می‌شود.

صندلی چوبی مدرن ظاهری ساده و شیک دارد و از قیمت پایین تری نسبت به صندلی چوبی کلاسیک زیبا برخوردار می باشند. برخی از انواع صندلی مدرن از جنس چوب و برخی دیگر پلاستیک هستند .

توصیف ویژگی صندلی مدرن شیک بسیار دشوار است با این حال این مدل صندلی دارای چند اصل مهم است:

همه آنها از چوب خمیده و منحنی ساخته شده اند.

صندلی های چوبی مدرن ظاهری انعطاف‌پذیر و ساده‌ای دارند.

صندلی های مدرن چوبی مناسب برای دکوراسیون خانه های امروزی هستند و ظاهر منزل را زیبا و جذاب می کنند.

صندلی غذاخوری چوبی لهستانی

صندلی چوبی لهستانی یکی از معروف ترین و قدیمی ترین صندلی چوبی ناهارخوری است که در بین مردم از گذشته تا به حال رواج داشته است و دارای مدل های متنوع می باشد و دارای طرفداران بسیاری است.

صندلی لهستانی چوبی شیک گونه‌ای از صندلی چوبی است که در برخی از اجزای آن چوب خم به کار رفته است که باعث به رخ کشیده شدن و ظرافت بالای زیبایی صندلی چوبی لهستانی شده است.

روش ساخت صندلی چوبی لهستانی را در قرن ۱۹ میشائل تونت  ابداع کرده است. چون نخستین بار یکی از مهاجران لهستانی این روش را در ایران به کار گرفته این صندلی در ایران به صندلی لهستانی معروف شد .صندلی لهستانی  از لحاظ استقامت و مقاومت در درجه بالایی قرار دارد.

ارتفاع نشیمن صندلی لهستانی از سطح زمین حدود ۴۵ سانتیمتر می باشد و ارتفاع تکیه گاه آن از سطح زمین حدود ۸۰ سانتیمتر و قطر نشیمن آن حدود ۴۰ سانتی متر می باشد.

صندلی ناهارخوری رستیک

صندلی های چوبی روستیک معمولاً از تیرها و الوارهای چوبی ساخته می‌شود که خطوط   طبیعی چوب در آنها قابل مشاهده است، این کار باعث می‌شود تا صندلی چوبی روستیک زیبا قدیمی تر به نظر برسد .این مدل صندلی های رستیک در ویلاها و باغ‌های با طراحی رستیک استفاده می گردد.

Recent search terms:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *