سبک نئوکلاسیک چیست؟

سبک نئوکلاسیک
5/5 - (4 امتیاز)

سبک نئوکلاسیک که به دوره رنسانس و یونان باستان بر می گردد یکی از انواع سبک های دکوراسیون داخلی است که در قرن ۱۸ میلادی شکل گرفت که در آن تمایل بسیاری از مردم به لوکس و باشکوه بودن مشاهده می‌شود.

نئوکلاسیک ترکیبی از تمایلات مدرن با ویژگی های کلاسیک است.

این سبک مخصوص کسانی است که دارای روحیه بانشاط بوده و به دنبال دنیایی از رنگ‌ها در منزل خود می‌گردند.

معمولاً رنگ هایی که برای سبک نئوکلاسیک به کار میروند، در دسته رنگ های خنثی مانند کرم ،بژ ،طوسی، نسکافه ای و سفید قرار می گیرند .

البته سبک نئوکلاسیک دست شما را باز گذاشته و شما می توانید در کنار همان پالت رنگی رنگ های آبی، سبز و حتی قرمز را به کار ببرید البته بهتر است این کار به شکل خیلی محدود به طور مثال برای یک کاناپه تکی اکسسوری و یا رنگ یک دیوار صورت پذیرد.

سبک نئوکلاسیک

مزیت دکوراسیون نئوکلاسیک نسبت به دکوراسیون کلاسیک این است که هیچ محدودیتی در استفاده از مبلمان و تزئینات وجود ندارد، اما از اصول خاصی تبعیت می کند. در سبک نئوکلاسیک شاهد برخی از عناصر مینیمال بوده و ساده بودن نیز یکی از عناصر مهم رعایت شده در آن به حساب می آید. نئوکلاسیک و کلاسیک دو ویژگی هستند که ارتباط مستقیمی با یکدیگر داشته و اگر سبک کلاسیک را ما در سبک‌ها و اصیل‌ترین خط مشی معماری بنامیم سبک نئوکلاسیک بیرون آمده از دل آن خواهد بود و نسل نوینی از طراحی کلاسیک به شمار می‌آید.

طراحی نئوکلاسیک به دنبال آن است که زیبایی و شکوه سبک کلاسیک را به روش سبک مدرن ارائه کند.

پیشنهاد خرید

سرویس خواب چوبی

۴۹,۵۰۰,۰۰۰ تومان۴۹,۵۰۰,۰۰۰ تومانخرید کنید

ویژگی های خانه نئوکلاسیک

رعایت تناسبات هندسی کلاسیک

استفاده از طرح ها و نمادهای معماری کلاسیک همراه با نورپردازی مدرن

استفاده از مبلمان کلاسیک که با سبک مدرن ترکیب شده اند.

استفاده از آینه قدی بزرگ و شیک

استفاده از رنگهای کرم، طلایی و رنگ های خیره کننده مانند بنفش ،قرمز و فیروزه ای

استفاده از مبلمان منزل در مدلهای مبل چستر با پارچه مخمل

استفاده از لوسترهای بلند و لوکس

سبک نئوکلاسیک

پیشنهاد خرید

میزکنسول بار

۳۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان۳۲,۰۰۰,۰۰۰ تومانخرید کنید

تفاوت سبک نئوکلاسیک و طراحی کلاسیک

در سبک نئوکلاسیک استفاده از وسایل پر زرق و برق و لوازم غیر ضروری جایگاهی ندارد در این طراحی فقط وسایل مورد نیاز به کار گرفته می‌شود و وسعت فضا بیشتر جلوه گر خواهد شد.

در نمونه طراحی کلاسیک تلاش می‌شود خطوط منظمی استفاده شود و نقش و نگارهای پیچیده و چشم نواز در حکاکی های مبل راحتی ،طراحی پرده و تابلو فرش های تزیینی فضا را به سمت لوکس بودن سوق می‌دهد.

سبک نئوکلاسیک

پیشنهاد خرید

صندلی راک

۲۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان۲۰,۰۰۰,۰۰۰ تومانخرید کنید

استفاده از سبک نئوکلاسیک در طراحی دکوراسیون داخلی

چیدمان منزل می‌تواند از سبک های واحد پیروی کند و یا تلفیقی از طراحی کلاسیک و نئوکلاسیک باشد، اما اگر معماری نئوکلاسیک را به عنوان سبکی میان انتخاب کرده باشید به راحتی می توانید طراحی دلخواه تان را ایجاد کنید چون دسترسی شما به وسایل سبک مدرن بیشتر بوده و فقط کافی از اصول سبک کلاسیک را به عنوان پایه اصلی طراحی در نظر داشته باشید .

نور بخش مهمی از طراحی نئوکلاسیک است روشن بودن محیط در این سبک بسیار اهمیت دارد و می‌تواند دل باز بودن فضا و رهایی ذهن و آرامش را دوچندان کند.

استفاده از لوسترهای خلاقانه ،میز کنار سالنی چوبی، چراغ رومیزی ،کنسول چوبی شیشه ای، آینه قدی کلاسیک می تواند هم نور مورد نیاز را تأمین کند و هم جلوه زیبایی را به وجود آورد.

در سبک نئوکلاسیک پنجره‌ها را با پرده های نازک که جنس ظریف و چشم‌نواز داشته باشد بپوشانید.

کفپوشی که در طراحی نوکلاسیک انتخاب می‌شود می‌تواند پارکت لمینت یا حتی سرامیک باشد اما رنگ و طراحی آن نباید بر سادگی سایر وسایل غلبه کند بنابراین استفاده از رنگ های روشن و طرح‌های مات کارایی بیشتری دارد.

نوع مبل، پارچه و اکسسوری ها

مبلمان منزل که در این سبک به کار می‌رود باید حد واسط از طراحی نئوکلاسیک و سبک کلاسیک باشد.

منبت کاری ها و نقوش برجسته که در مبلمان سلطنتی به کار رفته برای طراحی سبک نئوکلاسیک مناسب نیست اما می توان مبلمان چوبی با پارچه های ساده مانند پنبه و کتان را انتخاب کرد اما باید توجه داشت که زیاده‌روی در استفاده از اشیا دکوری طراحی منزل را از سبک نئوکلاسیک دور می‌کند زیرا در این طراحی هدف چیدمان منزل مدرن با بهره گیری از شکوه سبک کلاسیک است.

مبل های راحتی با طراحی ساده زیبایی و حس مدرنیته را به نحو متعادل تری در فضا به وجود می‌آورد اشیای دکوراتیو که برای سبک کلاسیک انتخاب می‌شود باید در عین زیباسازی فضا سادگی خود را حفظ کند.

مبلمانی که برای این سبک استفاده می‌شود به اندازه مبلمان کلاسیک پرکار و با جزئیات زیاد نیست برعکس فریم چوبی ظریف و ساده ای دارد که در کنار پارچه های تک رنگ و بدون طرح ها نقش تکمیل می شوند.

اگر طرفدار پارچه طرحدار هستید بهتر است از آنها برای کوسن ها استفاده کنید.

سبک نئوکلاسیک

طراحی اتاق خواب به سبک نئوکلاسیک

برای دیزاین اتاق خواب می توانید از قابهای گچبری روی دیوار کاغذ دیواری با طرح ها نقش کلاسیک استفاده کنید معمولا در این سبک فقط از وسایل ضروری استفاده می‌شود مثلاً بهتر است تا جای ممکن در اتاق خواب، سرویس خواب چوبی ،میز آرایش چوبی یا میز تحریر مدرن را چیدمان کنید.

به طور کلی در سبک نئوکلاسیک تنها اثاثیه ضروری در فضای منزل به کار می روند و متعادل و ساده بصری پابرجا بماند به عنوان مثال در اتاق نشیمن می توانید مبل چوبی ،چند صندلی چوبی شیک ،صندلی راک چوبی، کتابخانه های کلاسیک زیبا قرار دهید.

در طراحی اتاق خواب، تخت خواب ،صندلی چوبی کلاسیک ،قفسه و کمد جای خواهند گرفت و در صورت تمایل می توانید یک میز تحریر چوبی زیبا در اتاق خواب خود قرار دهید.

برای زیبا شدن چیدمان اتاق خواب می توانید از پارکت های طلایی در کنار کاغذ دیواری طرح گل استفاده کنید تا دو سبک کلاسیک و مدرن در هم ادغام شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *