سرویس خواب چوبی

سرویس خواب چوبی
4.8/5 - (31 امتیاز)

سرویس خواب با کیفیت و استاندارد، در خواب خوب و مناسب برای بدن انسان تاثیر کاملا مستقیم دارد.
بد خوابی و خواب ناکافی تاثیرات منفی زیادی روی جسم، کاهش قدرت یادگیری، کاهش توانایی در انجام مهارت های فیزیکی و حتی بر روی ظاهر انسان نیز تاثیرگذار است. اهمیت خواب کافی و خوب به اندازه ای در سلامت جسمی و همچنین روحی انسان نقش موثر و غیر قابل چشم پوشی دارد که امروزه بسیاری از طراحان و شرکت های تجیهزات پزشکی و محققان به دنبال راه هایی برای داشتن خواب کافی و مناسب در این زندگی پر استرس و مدرن امروزی هستند.

سرویس خواب

 

در کنار سرویس خواب خود می توانید یک عدد صندلی راک چوبی زیبا دیزاین کرده تا استراحت کوتاهی داشته یا  کتاب مورد علاقه خود را مطالعه کنید.

در این میان هیچ چیز به اندازه داشتن یک سرویس خواب مناسب، استاندارد و با کیفیت و در عین حال زیبا و متناسب با نیاز شما و فضای منزل تان، نمی تواند در راحت خوابیدن و استراحت انسان موثر باشد.
صنایع چوبی آنیل ، با یک دهه تجربه و فعالیت در طراحی و ساخت انواع مسنوجات چوبی در دکوراسیون منزل، اداری و غیر اداری، صنعتی و تجاری و… برای شما هم وطنان عزیز، با کیفیت ترین محصولات ایرانی را به ارمغان می آورد.

سرویس خواب امروزه از ملزومات هر خانه ای به حساب می آید که انواع مختلفی دارد: سرویس خواب تک نفره، سرویس خواب دو نفره، سرویس خواب نوزاد، سرویس خواب کودک و سرویس خواب نوجوان از انواع مختلف سرویس خواب هستند.
یک سرویس خواب شامل اجزای زیر می شود:

سرویس خواب

تخت خواب پاتختی، میز توالت و آیینه، کمد و دراور، پاف

تخت خواب مهم ترین جزء یک سرویس خواب است که در ادامه به استاندارد های لازم برای یک تخت خواب اشاره خواهیم کرد.
میز توالت یا میز آرایش، برای جا گذاری و نظم دادن به وسایل آرایشی و بهداشتی تان بسیار گزینه مناسبی خواهد بود.
در انتخاب میز توالت علاوه بر زیبایی ظاهری و طراحی آن باید به ایمنی آن توجه داشته باشیم، میزهای توالت شامل آیینه هستند که در دو مدل تولید میشوند.

سرویس خواب

آیینه هایی که به میز پیچ شده اند و یا آیینه هایی که از میز جدا هستند.

پاتختی سرویس خواب، پاتختی ها در کنار تخت قرار میگیرند، برای تخت های یک نفره یک پاتختی و برای تخت های دو نفره دو پاتختی تهیه میشود.
عموما ابعاد پاتختی 40×50×65 می باشند و ارتفاع آن ها با زمین 18 سانتی متر است تا به راحتی به فضای زیر آن ها دسترسی وجود داشته باشد.
دراور لباس نیز یکی دیگر از بخش های کاربردی سرویس خواب است که محلی مناسب برای نظم دادن به لباس هاست.
دراور یا کمد گزینه های مناسبی برای لباس هستند اما ممکن است به دلیل کمبود فضا و جای کافی نتوان همزمان از همه ی این بخش ها استفاده کرد به همین دلیل میتوان کشوهای دراور را در میز توالت تعبیه کرد و آن ها را ادغام کرد.
پاف ها کاربرد کمتری در سرویسخواب دارند و میتوان از داشتن آن ها در منزل چشم پوشی کرد.

سرویس خواب

ویژگی های یک سرویس خواب استاندارد و زیبا و با کیفیت چیست؟

سرویس خواب های استاندارد دارای یک سری مشخصه های کیفی و کمی هماهنگ دارند.

 

  • ارتفاع مناسب
  • پایه مستحکم
  • جنس بدنه
  • پشتی مناسب

ارتفاع مناسب (تخت بزرگسال)

ارتفاع مناسب برای تخت بزرگسال بین 35-40 سانتی متر است.
تخت نباید مماس با زمین باشد، همچنین باید برای دسترسی و نظافت فضای زیر تخت مناسب باشد.
زاویه بین ران و زانو شخص در هنگام نشستن باید 90 درجه باشد.

ارتفاعی کمتر از 35 باعث میشود هنگام نشستن کف پاها برخورد با زمین داشته و جمع شود.
همچنین دسترسی به زیر تخت سخت شده و باعث میشود هنگام دراز کشیدن به کمر فشار بیاید و با مرتب کردن روی تخت سخت و خسته کننده باشد.

ارتفاع بیشتر از 40 سانتی متر نیز باعث میشود، در صورت افتادن از روی تخت آسیب های جدی احتمالی به شما وارد شد و  یا رفتن یا بلند شدن به تخت خواب برای افراد کوتاه قد سخت باشد.

سرویس خواب

ارتفاع تخت کودک

تخت کودک ارتفاعی بین 20-30 سانتی دارد و مانند تخت بزرگسال زاویه قائم را دارند.
تخت کودک میتواند چند منظوره باشد تا از نوزادی تا نوجوانی قابل تغییر اندازه باشد و هم تخت نوزادی باشد و تخت نوجوان از حفاظ های نگهدارنده برخوردار باشند تا از افتادن نوزاد جلوگیری کنند.

سرویس خواب

ارتفاع تخت دو طبقه

تخت های دو طبقه همانطور که از نام شان پیداست، از دو تخت یک نفره روی هم تشکیل شده و گزینه مناسبی برای فضاهای محدود هستند.
ارتفاع کلی این تخت ها بین 75 تا 170 سانتی متر است و فاصله میان آنها 37 الی 98 سانتی متر است.

سرویس خواب

پایه متسحکم

پایه های مناسب برای تخت باید به گونه ای باشد که با وزن همیشگی تشک به همراه شخص، پایه های آن خمیده نشود و ترک نخورد.

جنس بدنه تخت

جنس بدنه تخت خواب ها میتواند متفاوت باشد، چوب، ام دی اف،  فلز، ملامینه و یا تلفیق هریک با دیگری.
نکته قابل توجه آن است که تخت های ام دی اف ممکن است بخاطر روغن و رنگ، بوی مواد شیمیایی داشته باشد و تا مدتی باقی بماند که ممکن است در بعضی افراد حساسیت زا باشد. همچنین در مواردی اگر تخت فلزی باشد و به خوبی رنگ نخورده باشد و یا جوشکاری و برش خوبی نشده باشد، ممکنه است در زوایا و کنج ها تیزی داشته باشد که مخاطره آمیز خواهد بود.

سرویس خواب

ابعاد استاندارد تخت

ابعاد استاندارد یک تخت یک نفره، 90 در 200 سانتی متر است.
همچنین برای تخت های دو نفره این ابعاد 160 در 200 سانتی متر است.
این ابعاد، رایج و استاندارد هستند اما در مواردی ممکن است تخت ها مقداری از عرض استاندارد خود بیشتر تولید شوند مانند تخت های تک نفره با عرض 110 سانتی متر که به نام twin size  معروف هستند و یا تخت ها دو نفره که با عرض 180 به نام کینگ سایز. البته برای این ابعاد تشک ها و رو تختی های مناسب را هم باید تهیه کرد.

سرویس خواب نوزاد و سرویس خواب کودک

سرویس خواب نوزاد و سرویس خواب کودک، علاوه بر شکل ظاهری و طراحی و رنگ بندی آن ها، از لحاظ ایمنی ملاحظات بیشتری دارند.
از ویژگی های سرویس خواب نوزاد و کودک میتوان به کم جا بودن و اشغال فضای کمتری نسبت به سرویس خواب بزرگسال اشاره کرد.
سرویس خواب کودک و نوزاد دارای حفاظ از دو طرف تخت هستند تا از غلط خوردن و افتادن فرد بر روی زمین جلوگیری کند.

به لحاظ رنگ و طراحی نیز از رنگ های شاد و کودکانه و طرح های کارتنی و انیمیشنی استفاده میشود. سرویس خواب کودک و نوزاد از همان بدو تولد نوزاد تا 4 سالگی کاربرد دارند و معمول آن ها به گونه ای قابل تغییر هستند و پس از آن تا 7-8 سالگی نیز قابل استفاده خواهند بود.

سرویس خواب نوجوان

سرویس خواب نوجوان معمولا علاوه بر موارد ذکر شده شامل یک میز تحریر چوبی یا کامپیوتر نیز میشود. همچنین می‌توان از آینه قدی، کتابخانه، مبل تکی و پاف جلو مبلی و سایر لوازم دیگر برای متفاوت‌تر دیده شدن سرویس خواب نوجوان بهره گرفت.

چند نکته مهم قبل از خرید سرویس خواب

  • توجه به جنس چوب به کار رفته
  • توجه به ریل کشو های دراور
  • قفل های درب کمد
  • توجه به لولا ها و دستگیره ها
  • جنس کفی تخت خواب
  • تمیزی و ظرافت کار

قیمت سرویس خواب

قیمت سرویس خواب با توجه به شرایط اقتصادی و توجه به این نکته که بسیاری از مواد به کار رفته در محصولات چوبی وارداتی هستند و هنوز به خود کفایی کامل نرسیده ایم، دارای نوسانات آنی در قیمت سرویس خواب هستیم.
بجز این فاکتور از عواملی مثل طرح و رنگ و متریال به کار رفته تاثیر می پذیرد.
در قیمت سرویس خواب باید به نکاتی از قبیل جنس توجه داشته باشیم، عموما سرویس خواب های چوبی گران ترند و سرویس خواب های فلزی قیمت کمتری دارند.
قطعات اضافی سرویس خواب، آن بخش هایی که جزء ملزومات نیست مانند پاف، کمد، مبل تکی و جلو مبلی و… طبیعتا به قیمت نهایی سرویس خواب می افزایند که اکثرا اجباری در تهیه همه موارد نیست و میتوانید از آنها صرف نظر کنید.
مرغوبیت جنس یراق به کار رفته در سرویس خواب عامل موثر دیگریست.
کفی تخت خواب ها یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب سرویس خواب و قیمت نهایی آن است.
کفی ها میتوانند از جنس نئوپان و یا فلز و همچنین کفی های جکدار برای استفاده بهینه از فضای زیر تخت، باشند که تاثیر مستقیمی در قیمت سرویس خواب دارد.

سرویس خواب

صنایع چوبی آنیل با تجربه یک دهه فعالیت در حوزه صنایع چوبی، با بهره مندی از ماشین آلات پیشرفته روز دنیا و دانش به روز متخصصین خود، مفتخر است انواع کالاهای چوبی در دکوراسیون منزل اعم از سرویس خواب، مبلمان، میز ناهار خوری، میز تلویزیون، کنسول و بوفه را با سلیقه و ذوق ایرانی و متناسب با نیاز خانه و خانواده ایرانی، برای هم وطنان عزیز طراحی و تولید کند.

Recent search terms:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *