قوانین چیدمان منزل

5/5 - (1 امتیاز)

چیدمان منزل ایرانی و شیک

در این بخش ما به شما نشان می دهیم که چطور خانه ای زیبا داشته باشیم و نحوه چیدمان صحیح وسایل در منزل را به شما آموزش می دهیم؟

 قانون ۱: نقطه  ای را به عنوان ناحیه اصلی خانه انتخاب کنید.

هر خانه ای نیاز به یک نقطه کانونی دارد. نقطه ای که خیره کننده ،جذاب ،هیجان انگیز و تاثیر گذار باشد .این یکی از مهمترین قوانین چیدمان منزل است. نقطه کانونی به عنوان مثال می تواند یک میز کنسول چوبی زیبا با رنگ خیره کننده ،یک فرش با نقش و نگار زیبا، یک کتابخانه کلاسیک چوبی شیک،یک میز کنار سالنی چوبی زیبا و یا یک دیوار با تزیینات منحصر به فرد باشد. نقطه کانونی منزل باید بتواند توجه شما را کاملا به خود جلب کند. این جلب توجه باید احساس مثبتی در شما ایجاد نماید نه اینکه توجه  شمابه شلوغی و بی نظمی فضا جلب شود.

 قانون۲: شکل های هندسی مختلف را با هم ترکیب کنید.

در هر یک از بخش های منزل همواره المان‌ها و عناصر گوناگونی با فرم ها و شکل های هندسی مختلف وجود دارد .چیدمان عناصر با فرم های مختلف در کنار هم می‌تواند بسیار الهام بخش باشد .به عنوان مثال شما می توانید در قسمت بالای میز کنسول مدرن خود آینه هایی با شکل های گوناگون نصب کرده و توجه همگان را به آن جلب کنید و یا مثلاً قرار دادن میز ناهارخوری چوبی گرد بر روی فرش گرد،قرار دادن آینه قدی چوبی شیک در کنار ورودی منزل، قرار دادن کاشی ها با اشکال متفاوت هندسی در کنار هم به نحوی که هارمونی و موضوع باشد و استفاده از عناصر مختلف با شاخص‌های هندسی و فرم های مشترک می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

 قانون۳:تابلوها و دیوارکوب ها را درست آویزان کنید.

این قانون یکی از قوانین چیدمان وسایل در منزل است که تاثیر بسیار زیادی در زیبایی منزلتان دارد .بهترین و مناسب‌ترین مکان برای نصب دیوارکوب ها این است که آنها را متناسب با نقطه دیدتان  تنظیم کنید .به عنوان مثال در قسمت بالایی کنسول کلاسیک چوبی در بالای مبل کلاسیک چوبی و یا وقتی سر پا ایستاده اید بدون اینکه سر خود را بالا یا پایین بگیرید به سمت دیوار نگاه کنید و یک خط فرضی بر روی آن رسم نمایید .

 بهترین حالت این  است که مرکز تابلوی شما بر روی این خط فرضی قرارگرفته  باشد در چنین شرایطی بهتر است که المان اصلی شما طبق قانون بر روی دیوار نصب شده و المان های فرعی با حفظ هارمونی در اطراف آن چیده شوند.

 قانون ۴ :ارتفاع کاذب ایجاد کنید.

می توانید از روش هایی استفاده کنید که دیوارهای منزلتان بلند تر به نظر برسند .به عنوان مثال از کاغذ دیواری با خطوط عمودی ،از کتابخانه کلاسیک دیواری چوبی استفاده کنید. قفسه های کتاب را باریک و بلند بسازید ،از پرده‌های بلند استفاده کنید. از آینه قدی چوبی در اتاق خواب و اتاق پذیرایی استفاده کنید و یا می توانید آباژورهای پایه بلند را به عنوان یک المان عمودی تأثیرگذار در دیزاین خانه به کار ببرید.

 قانون :۵ فرش را دست کم نگیرید.

انتخاب دقیق و هوشمندانه فرش نقش بسیار تعیین کننده ای در دکوراسیون داخلی خانه دارد. قرار دادن فرش در کنار مبلمان منزل نه تنها آن را به جایی مناسب برای نشستن ،بلکه بهترین راه برای افزودن رنگ، بافت و نرمی به دکوراسیون داخلی منزل نیز می باشد .استفاده از فرش گرد در زیر میز ناهارخوری چوبی گرد بسیار ایده جالب و زیبایی است.

 یکی از نکاتی که در انتخاب فرش باید به آن دقت کنید اندازه آن است در هنگام خرید فرش به این نکات توجه کنید تا چیدمان زیباتری داشته باشید:

۱.بهتر است حداقل به اندازه تقریبی ۶۰ الی ۷۰ سانتیمتر از هر مبل کلاسیک یا مبل مدرن بر روی فرش قرار داده باشد داشته باشد گرفته باشد.

۲.اطمینان حاصل کنید که فرش از هر دو سمت مبلمان منزل حداقل ۱۵ تا ۲۵ سانتی متر امتداد دارد این کار به حفظ تعادل در فضای نشیمن کمک می‌کند .

۳.توجه داشته باشید که فرش نباید از ته دیوار پهن شود بهتر است که کف سالن پذیرایی از هر طرف  ۲۵ سانتی متر قابل مشاهده باشد.

اگر در دکوراسیون منزلتان از میز ناهارخوری چوبی استفاده می کنید باید بدانید که این یک مکان عالی برای پهن نمودن فرش نیز هست.

قانون ۶ :وسیله‌ای را که دوست دارید نگه دارید.

این یک قانون مهم از میان قوانین چیدمان‌منزل است که می گوید شما می توانید و باید خانه خود و هر اتاق موجود در آن را دوست داشته باشید.

یعنی خانه ی خود را با چیزهایی پر کنید که برایتان معنادار و خاطره انگیز است و در مقابل چیزهایی که ناامید کننده تلقی می کند می‌شود را به طور کامل حذف نمایید.

قانون ۷: یک قدم به عقب برگردید.

 آیا برایتان سخت است که تشخیص دهید اتاقتان دقیقاً به چه چیزی احتیاج دارد؟

این قانون به شما کمک می‌کند که این مسئله را تشخیص دهید کافی است چند قدم به عقب بروید و اتاق را به عنوان یک کل از دور ببینید مشاهده نمودن یک اتاق از دور اغلب به شما کمک می‌کند که بدانید چه چیزهایی در دکوراسیون اتاق خواب شما نیاز به تغییر دارد ،چه چیز را بهتر است اضافه و یا چه چیزهایی را بهتر است حذف کنید. مثلاً مشاهده یک قسمت از اتاق خواب شما نشان میدهد که آنجا به یک میز آرایش چوبی شیک و یا یک استند چوبی یا یک آینه قدی زیبا نیاز دارد یا نه!

چیدمان منزل

 قانون ۸: دیوار را حذف کنید.

لزومی ندارد که یک مبل راحتی حتماً در کنار دیوار قرار گرفته یا به آن چسبیده باشد .

اگر در منزل خود فضای کافی دارید یک متر یا دو متر مبل کلاسیک شیک خود را با فاصله از دیوار قرار داده و به جای آن یک کتابخانه چوبی کوچک دیواری یا میز کنسول مدرن قرار دهید این امر نه تنها امکان بیشتری را برای زیبا سازی فضا در پشت مبلمان منزل به وجود می‌آورد بلکه باعث شکسته شدن اتاق شده و حتی می‌تواند احساس سرحال تر و جذاب تری داشته باشد. 

قانون ۹:کمی فضای خالی نیز در نظر بگیرید.

در منزل نقاطی را برای استراحت چشم در نظر بگیرید. با هدف قرار دادن فضای خالی در یک اتاق خواب یا کم یا زیاد نمودن روشنایی در مکان‌های مختلف به صورت هدفمند می‌تواند طراحی و چیدمان خانه را متعادل نمایید.

 قانون ۱۰ جادوی آیینه ها را دست کم نگیرید.

استفاده از آینه در دکوراسیون و چیدمان منزل نقش بسیار مثبتی دارد. آینه ها نه تنها نور و عمق را به اتاق اضافه می‌کنند بلکه می‌توانند منظره ها را به خوبی منعکس کنند و زیبایی بهترین بستنی فضا را افزایش دهند. آینه های گرد و آینه قدی یک ایده ایده آلی برای ایجاد تغییر در شکل ظاهری خانه و دکوراسیون اتاق خواب شما به حساب می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *