بهترین مدلهای صندلی راک چوبی

صندلی راک
4.7/5 - (12 امتیاز)

 یکی از اقلام بسیار محبوب المان منزل و دکوراسیون منزل صندلی چوبی راک است وقتی نام صندلی‌راک را می شنوید ناخودآگاه صندلی چوبی گهواره‌ای کنار شومینه و یک فنجان چای گرم و کتاب مورد علاقه تان را در ذهن تصور می‌کنید .این مدل صندلی چوبی بسیار محبوب و پر طرفدار هستند و خرید صندلی راک  راحتی می تواند جلوه خاصی به چیدمان منزل شما ببخشد.

پیشنهاد خرید

میزکنسول چوبی

۲۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان۲۵,۰۰۰,۰۰۰ تومانخرید کنید

 صندلی راک چیست؟

صندلی راک را معمولاً با نامهای صندلی گهواره ای و صندلی ننویی نیز می شناسند استفاده از این صندلی چوبی شیک به قرن ۱۸ میلادی باز می گردد. کار ساخت و طراحی صندلی راک راحتی به شکل امروزی آن توسط یک نجار و طراح آلمانی به نام تونت انجام گرفت و توانست برای اولین بار صندلی های راک چوبی را طراحی کرده و بسازد.

انواع مدل صندلی راک

صندلی های راک چوبی گوناگونی تولید شده‌اند اگرچه هنوز هم مدل‌های سبک کلاسیک و چوبی محبوب و پرطرفدار هستند.

صندلی راک کلاسیک و سنتی

این مدل صندلی راک سنتی  غالباً از جنس چوب تهیه می‌شوند و ارزان تر از سایر مدل ها است. طراحی ساده ای دارد و البته دارای دوام و ماندگاری طولانی نیز میباشد طرفداران سبک کلاسیک به راحتی می‌توانند این مدل صندلی راک کلاسیک را انتخاب کرده و دکوراسیون کلاسیک خود را زیبا تر کنند.

صندلی راک چوبی مدرن

این مدل صندلی در دکوراسیون مدرن و در سبک نئوکلاسیک استفاده های زیادی دارد و شما به راحتی می توانید آن را با مبلمان مدرن منزل خود هماهنگ کنید یک چیدمان منزل بسیار شیک و زیبایی داشته باشید این مدل صندلی راک مبلی قابلیت انعطاف دارد و کمر را در بهترین حالت نگه می‌دارد و حالت طبیعی و درمانی برای شما دارد.

پیشنهاد خرید

صندلی راک چوبی

۱۳,۵۰۰,۰۰۰ تومان۱۳,۵۰۰,۰۰۰ تومانخرید کنید

صندلی راک چوبی چه کاربردهایی دارد؟

با خرید صندلی راک با یک تیر چند نشان زده اید. این صندلی های چوبی کاربردهای مختلفی دارند از ساکت کردن بچه ها تا استراحت روزانه و مطالعه و به دست آوردن آرامش ذهنی.

و همین که میتوانید از آن با عنوان یک مدل صندلی خاص مبلی در منزل خود استفاده کنید.

حالت حرکت رفت و برگشتی صندلی راک امکان تنظیم سرعت آن توسط شخص میتواند بسیار آرام بخش باشد از مدل صندلی راک مبلی در کاهش استرس و اضطراب به ویژه در سالمندان استفاده می شود .تاب خوردن های متوالی روی این مدل صندلی راک  شیک باعث ترشح اندورفین در مغز می‌شود که این هورمون خود باعث ایجاد حس آرامش و سرخوشی در فرد می‌گردد.

 صنایع چوبی آنیل این افتخار را دارد که انواع مختلف صندلی های راک چوبی را با استفاده از بهترین متریال و رنگ مصرفی برای شما عزیزان تولید نماید.

در هنگام خرید صندلی راک به چه نکاتی باید توجه کرد؟

یکی از مهمترین نکات خرید صندلی گهواره ای انتخاب یک صندلی راک زیبا با توجه به نوع آن است شما می توانید با توجه به فضایی که در اختیار دارید و بودجه مورد نظرتان و سبک دکوراسیون منزل یک صندلی راک چوبی مناسب برای خود تهیه کنید.

نکته بعدی این است که از آنجایی که این صندلی های راک باید فشار زیادی را تحمل کنند و حرکت زیادی دارند بهتر است از چوب های با کیفیت در ساخت آنها استفاده شود بنابراین توصیه می کنیم از چوب های راش ،گردو و توسکا استفاده شود.

به راحتی خود روی صندلی راک اهمیت دهید فراموش نکنید که این صندلی برای استفاده در اوقات فراغت و آسایش طراحی شده پس مطمئن شوید گردن ،دست ها ،پاها و ستون فقرات در زمان استفاده از صندلی راک چوبی زیبا و راحت ترین شکل ممکن قرار داشته باشد.

قیمت مدل صندلی راک چوبی به دلیل مرغوبیت و کیفیتی که این صندلی ها باید داشته باشند معمولاً بالا است بنابراین اگر قصد خرید صندلی راک با کیفیت دارید باید بودجه خوبی هم برای این کار در نظر بگیرید.

در هنگام خرید مبلمان منزل مدرن یا میز ناهارخوری چوبی برای چیدمان خانه خود به فکر خرید یک صندلی چوبی شیک راحتی نیز برای خود باشید زیرا همه افراد بعد از سپری کردن یک روز پرکار به دنبال یک جای مناسب و راحت برای استراحت هستند و این صندلی های زیبا به شما کمک می‌کند تا بدون هیچ مشکلی و خستگی استراحت کنید پس داشتن یک صندلی راحتی شیک یک ابزار مناسب برای استراحت روزانه محسوب می‌شود.

ارتباط صندلی راک و سلامتی جسم و روح

حالت حرکت رفت و برگشتی صندلی راک و امکان تنظیم سرعت آن توسط شخص می‌تواند بسیار آرام‌بخش باشد، گفته می‌شود که استفاده از صندلی راک در کاهش استرس و اضطراب به ویژه در سالمندان نقش مهمی دارد. تاب خوردن‌های متوالی روی این صندلی‌ها باعث ترشح اندورفین در مغز می‌شود که این هورمون خود باعث ایجاد حس آرامش و سرخوشی در فرد می‌گردد. اگر بخواهیم فهرستی از تاثیرات مختلف صندلی راک بر سلامت بدن ارائه کنیم می‌توان گفت:

باعث کاهش اضطراب و استرس می‌شود.

باعث افزایش یافتن جریان خون در بدن و احساس نشاط می‌شود.

باعث افزایش حفظ تعادل در بدن می‌شود.

در نوزادان حس آرامش ایجاد می‌کند.

در صورت استاندارد بودن صندلی باعث کاهش کمردرد می‌گردد.

از روش های مختلفی برای ساخت صندلی راک استفاده میشود ، یکی از مشهور ترین روش ها روش لهستانی می باشد . به دلیل استفاده از این روش در ساخت صندلی راک به این نوع صندلی ها ، راک لهستانی گفته می‌شود . در این روش از یک تکنیک ویژه برای خم کردن توپ استفاده می‌شود . در روش لهستانی از بخار آب برای خم کردن و شکل دادن چوب استفاده می شود .

گذشته از تفریح و لذت ، صندلی راک می‌تواند فواید دیگری نیز داشته باشد . استفاده از صندلی راک می‌تواند تاثیرات روحی و جسمی زیادی داشته باشد . استفاده از صندلی راحتی به سادگی می‌تواند موجب ایجاد آرامش و رفع استرس شود . همچنین طبق تحقیقات پزشکان ، استفاده از صندلی راک می‌تواند تا حدود زیادی به کاهش درد کمر کمک کند

بهترین مکان برای قرار دادن صندلی راک

صندلی راک مکان  بخصوصی ندارد ، و شما می توانید از آن در هر نقطه‌ای که دوست دارید مثلا در کنار مبلمان منزل  استفاده کنید . اما اگر شما اتاق خواب بزرگی داشته باشید ، می توانید یک صندلی راک را در قسمتی از اتاق خود قرار دهید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *